Powłoka ceramiczna to sposób na ochronę lakieru oraz poprawę jego wyglądu, który zyskuje na coraz większej popularności. I jednym z aspektów, który najbardziej interesuje klientów, jest cena powłoki ceramicznej. Przedstawiamy, jakie są warianty, a także wyjaśniamy, co wchodzi w zakres tej usługi.

Powłoka ceramiczna – cena

Najczęściej można spotkać się z informacją, że uśrednione ceny powłoki ceramicznej zaczynają się od 1 000 zł i mogą dochodzić do 3 000 zł. Skąd tak duża rozbieżność? Oczywiście, koszt zabezpieczenia lakieru będzie uzależniony m.in. od lokalizacji (w mniejszych miastach jest to tańsze i czasami bardziej opłaca się podjechać kilkadziesiąt kilometrów dalej, by sporo zaoszczędzić), doświadczenia studia auto detailingu oraz produktów, na których pracuje detailer. Jednak to, co w największym stopniu wpływa na cenę powłoki ceramicznej, to okres ochrony. Jak to wygląda w praktyce?

Cennik ceramiki na auto:

  • roczna powłoka ceramiczna – cena od 700 zł do 1 000 zł netto;
  • dwuletnia powłoka ceramiczna – cena od 1 200 zł do 1 700 zł netto;
  • trzyletnia powłoka ceramiczna – cena od 1 800 zł do 2 500 zł netto;
  • pięcioletnia powłoka ceramiczna – cena od 2 500 zł do 3 000 zł netto.

Aby móc podać Ci te informacje, przeanalizowaliśmy ceny powłoki ceramicznej u naszych partnerów, a także w innych studiach auto detailingu, które podają te informacje. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak kształtuje się ten koszt w poszczególnych miastach, zerknij do naszego artykułu, w którym opisaliśmy, ile kosztuje powłoka ceramiczna.

Co wliczone jest w cenę powłoki ceramicznej?

Cena powłoki ceramicznej uwzględnia sam produkt oraz jego aplikację, aczkolwiek nie są to jedyne prace, jakie przeprowadza detailer. Tak wysoki koszt usługi wynika m.in. z tego, że lakier trzeba wcześniej odpowiednio przygotować. Czyli za co w praktyce płacisz?

Przede wszystkim auto jest dokładnie oczyszczane z zewnątrz (poddawane jest tzw. myciu detailingowemu), co wymaga użycia specjalistycznych kosmetyków samochodowych, dedykowanych poszczególnym elementom. Przed aplikacją zaleca się również korektę lakieru. W wielu studiach auto detailingu jest to standard w przypadku powłok certyfikowanych, kilkuletnich, a cena samej tej usługi zaczyna się od 500 zł. Po korekcie można/warto ponownie odtłuścić cały lakier środkiem, który usunie pozostałości substancji po polerce.

Na tak przygotowany pojazd nakładana jest powłoka ceramiczna, najczęściej dwuetapowo (dwie warstwy). Po aplikacji samochód musi pozostawać w zamkniętym pomieszczeniu o ściśle kontrolowanej temperaturze i wilgotności przez co najmniej 12 godz.

Ceramika na auto taniej w pakiecie

Podsumowując, najczęściej cena powłoki ceramicznej uwzględnia mycie detailingowe, korektę lakieru oraz aplikację powłoki ceramicznej i czas potrzebny na jej utwardzenie (jest to o tyle istotne, że takie auto zajmuje miejsce, przez co nie można wykonywać innych prac).

Często jednak zdarza się, że studia detailingowe oferują korzystne pakiety, na które dodatkowo może składać się:

  • zabezpieczenie felg;
  • zabezpieczenie szyb (niewidzialna wycieraczka);
  • mycie i zabezpieczenie wnętrza.

Najczęściej za dodatkowe usługi dopłacasz 100-200 zł każda (warte są co najmniej dwukrotnie więcej), albo jeśli trafisz na urodzinową, czy sezonową promocję… nie dopłacasz nic. Dlatego zawsze warto dopytać się o pakiety, zestawy usług detailingowych.

Koszt samodzielnej aplikacji ceramiki na auto

Cały czas piszemy o tym, jaka jest cena powłoki ceramicznej w studiach auto detailingu, a przecież możesz ją też aplikować samodzielnie. Dla klientów indywidualnych zwykle dostępne są powłoki roczne lub dwuletnie, których uśredniona cena wynosi od 250 zł do 400 zł.

To spora oszczędność, jeśli tylko masz czas, umiejętności i… odpowiednie warunki. Prac związanych z aplikacją nie można przeprowadzać na dworze, ponadto należy zapewnić optymalną temperaturę i wilgotność. Przykład? Jeśli nakładasz ceramikę na auto w gorący dzień, a powietrze jest suche, powłoka będzie szybciej zasychać, co spowoduje trudności w docieraniu jej. Źle zaaplikowaną warstwę nierzadko należy spolerować, a do tego trzeba mieć dodatkowe narzędzia (te same, które są potrzebne do korekty lakieru). Dlatego jest to rozwiązanie, z którego korzystają raczej entuzjaści auto detailingu posiadający nieźle wyposażony garaż.