Producent powłok ceramicznych 4nano
4nano to marka stworzona z pasji – jesteśmy polskim producentem powłok ceramicznych i kosmetyków samochodowych, a na tym rynku działamy od 2011 roku, nieustannie ulepszając nasze produkty.
Swoją ofertę kierujemy zarówno do klientów indywidualnych, jak i do studiów detailingowych. Część naszych produktów możesz znaleźć w sklepie. Czemu tylko część? Ponieważ oprócz tego współpracujemy ze:
- studiami auto detailingu,
- salonami samochodowymi,
które mogą skorzystać z poszerzonej oferty, dostępnej jedynie dla partnerów biznesowych. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak przebiega współpraca z 4nano, więcej informacji znajdziesz w tej zakładce.
Co nas wyróżnia? Jesteśmy producentem, a nie dystrybutorem, czy przedstawicielem handlowym, w związku z czym odpowiadamy za jakość, skuteczność oraz trwałość naszych kosmetyków samochodowych i powłok ceramicznych. Wiemy, co w nich „siedzi” i jeśli tylko chcesz, możemy opowiedzieć ci, jakie składniki odpowiadają za działanie danego produktu (jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zadzwoń pod nr 500-265-930).
To, co jest dla nas ważne, to tworzenie relacji z naszymi klientami, partnerami biznesowymi. Jeśli jesteś klientem indywidualnym i nie wiesz, co wybrać, aby skutecznie dbać o swoje auto, lub masz wątpliwości, jak samodzielnie aplikować powłokę ceramiczną, skontaktuj się z nami, a my we wszystkim doradzimy (w zakładce kontakt znajdziesz szczegółowe informacje, jak nas znaleźć).
Kosmetyki samochodowe i powłoki ceramiczne 4nano. Nasza historia:
Nasza historia zaczyna się w 2010 roku i rządzi nią przypadek. Kiedy Krzysiek Szczygieł, jeden z założycieli marski kosmetyków samochodowych 4nano, po latach prowadzenia własnego biznesu postanawia spełnić motoryzacyjną pasję i rozpoczyna pracę w nowo otwartym salonie Jaguara i Range Rovera, nie wie jeszcze, jak istotny wpływ na jego przyszłość będzie miała ta decyzja. Mniej więcej w tym samym czasie Rafał Bartosiak, drugi z założycieli marki, który od zawsze pasjonował się samochodami, a jego marzeniem był własny sklep z kosmetykami samochodowymi, stawia pierwsze kroki w branży auto detailingowej i próbuje wprowadzić na polski rynek jednego z brytyjskich producentów kosmetyków.
Przypadkowe spotkanie kolegów z klubu samochodowego zmienia wszystko.
Mamy rok 2011 i przyszli wspólnicy spotykają się zupełnie przypadkiem pod jednym z katowickich biurowców, gdzie jeden z nich pracuję, a drugi przyjechał “przetrzeć” wystawianego tam Jaguara. Od słowa do słowa pada pomysł wprowadzenia usług car detailingowych do salonu samochodowego. Zaczynają od zrobienia auta pokazowego i tak też w sobotę o godzinie 23, po kilkunastu godzinach pracy, Rafał kończy korektę lakieru bordowego Jaguara. Oczywiście finalnie kontrakt dostaje inna firma, a potencjalne przedstawicielstwo brytyjskich kosmetyków również kończy się niepowodzeniem. Jak to mówią “życie”. 😉
Tutaj pewnie niejedna historia by się zakończyła, a każdy poszedł w swoją stronę… niemniej jednak widząc efekty tego całego auto detailingu i marząc po cichu o swojej własnej marce, Krzysiek postanawia nieco przemodelować pomysł na biznes. Zaprasza do udziału w projekcie swojego ojca. I tak Marian Szczygieł, z wykształcenia chemik oraz doświadczony handlowiec, który posiada liczne kontakty na rynkach zachodnich, zostaję kolejnym założycielem marki kosmetyków do aut 4nano i pomaga stawiać młodym pierwsze kroki w nowej branży. Spółka powstaje bardzo szybko, gdyż podział ról jest jasny, a wyzwanie intrygujące. Z perspektywy lat każdemu z nich tamta idea i szybki start wyda się wręcz szalony. W marcu 2011 roku na rynku pojawia się marka 4nano, bo tak oficjalnie zostaje nazwana firma, która za cel stawia sobie dostarczanie profesjonalnych kosmetyków samochodowych jak najwyższej jakości. Firma rodzinna, polska… nie bojąca się rzucenia rękawicy zagranicznym konkurentom. Pierwsza faza rozwoju to głównie nakłady na technologię, outsorcing na zachodnich liniach produkcyjnych i proste, biało czarne opakowania, które możecie zobaczyć na zdjęciach. To także czasy kiedy słowo “car detailing” w Polsce jest praktycznie nieznane, na rynku królują woski, a jeśli istnieją jakieś studia auto detailingowe to żadne z nich nie nazywa siebie studiem. Są myjnie, kosmetyki samochodowe… i co najmniej z 10 innych powłok kwarcowych konkurujących z naszym Lack Protectem 3D. Mimo to dzięki skuteczności powłoki i szczerego przekazu ad jej funkcjonowania (co pozostaje naszą filozofią do dziś), a przede wszystkim ogromu pracy sprzedażowej Mariana, powłoka zostaje dobrze przyjęta przez rynek. Podobnie jak wszystkie pozostałe kosmetyki samochodowe dedykowane profesjonalistom i pasjonatom. Oczywiście są i porażki – tak jak seria kosmetyków dedykowana do domu, ogrodu… czy ktoś to jeszcze pamięta? Nie sądzimy. To też czas uświadamiania Klientów i kształtowania rynku, wielu podróży, prezentacji, szkoleń, pierwszych wystawek na zlotach… a przede wszystkim małych zysków, które i tak są cały czas inwestowane w rozwój marki. Wtedy też cieszyliśmy się każdym małym sukcesem, każdym lajkiem na raczkującym dopiero w Polsce Facebooku, każdym małym zamówieniem i słowem uznania od Klienta. Każdy etap ma jednak swój koniec.
W pewnym momencie postanowiliśmy postawić wszystko na jedną kartę i zainwestować wszystkie środki w rozwój technologii, która w Polsce była zupełnie nieznana. Powłoka ceramiczna – to brzmiało intrygująco, nowatorsko… ale i kompletnie nic nie mówiąco dla całego rynku. I tak 2 lutego 2013 roku, jako pierwsza powłoka ceramiczna na rynku polskim, pojawił się 4nano Sapphire, a wraz z nim cała seria nosząca wtedy nazwę Pro. Mało kto pamięta, ale przed tym wydarzeniem wszystkie oferowane na rynku zabezpieczenia były albo woskami, albo powłokami kwarcowymi. Tak więc można powiedzieć, że byliśmy prekursorami bardzo wielkiej zmiany, gdyż obecnie trudno wyobrazić sobie inne zabezpieczenie lakieru niż powłoka ceramiczna. Historia lubi się powtarzać, więc znowu spędziliśmy setki godzin na telefonach i spotkaniach u Klientów, w hotelach i samochodzie… ale trud ten opłacił się w 100%, gdyż przyjęcie nowej serii przez rynek przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Oczywiście jednocześnie pojawiają się kolejne nowe produkty, a ich cała szata graficzna zostaje odświeżona . W tym czasie budujemy też zalązki obecnej sieci Certyfikowanych Studiów, z których wiele pozostało z nami do dziś. Ciepło wspominamy również wszystkie szkolenia, wszystkich ówczesnych Partnerów, ludzi których miło było nam poznać i wymienić się doświadczeniami. No i imprezy, które w tamtym czasie odwiedziliśmy chyba wszystkie – Raceism, Tuning Show, All Stars Tuning Weekend, Dub It etc. To były czasy. W tym czasie nasze powłoki ceramiczne, dzięki naszym Partnerom, zostały zaaplikowane na setki jeśli nie tysiące samochodów, a wśród nich znalazły się takie perełki jak Ferrari F12 Berlinetta, Lexus LFA, Nissan Skyline R34 GTR, Porsche GT3 RS, Maybach i wiele wiele innych. Miło po latach przeglądać te wszystkie relacje drodzy Partnerzy. Cały czas pozostaliśmy również wierni swojej filozofii i temu, że jeśli 4nano mówi, że jakaś powłoka ma działać 2 lata… to tyle właśnie działa. Dzięki temu zyskaliśmy zaufanie zarówno naszych Partnerów, jak i Klientów końcowych co znalazło potwierdzenie w rzeszy pozytywnych opinii odnośnie marki.
Tak więc można powiedzieć, że byliśmy prekursorami bardzo wielkiej zmiany, gdyż obecnie trudno wyobrazić sobie inne zabezpieczenie lakieru niż powłoka ceramiczna.
Lata 2013-2015 to kolejny etap rozwoju 4nano, a zwłaszcza technologii powłok ceramicznych. Pojawiają się kolejne nowości, w tym rewelacyjnie przyjęta przez rynek powłoka ceramiczna 4nano Rock. W tym okresie marka zaczyna być obecna również na rynku czeskim i siłą rzeczy główny nacisk kładziony jest na gałąź zajmująca się właśnie kosmetykami samochodowymi i powłokami. W tym czasie nie zapomnieliśmy oczywiście o dalszym rozwoju technologii i naszych produktów, a dziesiątki tysięcy euro wydane na ten cel pozwalają stale dostarczać Wam najlepsze, sprawdzone i bezpieczne produkty detailingowe na rynku. Pojawiła się i trzecia szata graficzna naszych produktów, która wyjątkowo przypadła do gustu Klientom. Udało nam się również zrealizować kilka większych kampani reklamowych m.in. w ogólnopolskim magazynie biznesowym Forbes.
W 2016 roku zapada w końcu decyzja o otwarciu studia detailingowego z prawdziwego zdarzenia, które będzie zarazem siedzibą firmy i centrum szkoleniowym. Wybór lokalizacji nie jest już przypadkowy i jest to rodzinne miasto Mariana i Krzyśka, Katowice, w prestiżowej okolicy osiedla Bażantowo. I tak też oficjalnie powstaje 4nano Studio Katowice, a pierwszym autem, które zawitało w nasze progi jest Aston Martin V12 Vantage S. Całkiem nieźle jak na firmę, która zrodziła się z przypadku w garażu. Ale to tylko dowodzi zaufania jakim obdarzają nas Klienci, widząc naszą pasję, doświadczenie i zaangażowanie w najmniejsze detale.
I tak też oficjalnie powstaje 4nano Studio Katowice, a pierwszym autem, które zawitało w nasze progi jest Aston Martin V12 Vantage S.
Jak już mogliście przeczytać wcześniej zawsze staramy się nie stać w miejscu, rozwijać, dostarczać Wam najlepszą możliwie technologię i kosmetyki detailingowe… i tak też w roku 2017 na rynek zostały wprowadzone powłoki ceramiczne następnej generacji z technologią Hyper Hydrophobic. Oczywiście rok 2018 przyniesie kolejne nowości i nowy rozdział w historii marki 4nano. Marki która jest polska i która się tego nie wstydzi. Marki, która przez kilka lat osiągnęła niemały sukces na rynku polskim, ale patrzy coraz śmielej na rynki zagraniczne.
A jeśli i Ty chcesz zostać częścią tej pięknej historii – śmiało, napisz do nas, porozmawiajmy o tym co wspólnie możemy osiągnąć.
Pozdrawiamy:
Marian Szczygieł
Piotr Szczygieł
Rafał Bartosiak
Krzysiek Szczygieł