Planujesz otworzyć studio auto detailingu? Zastanawiasz się jakie usługi powinny znaleźć się w twojej ofercie? Przychodzimy z pomocą i tłumaczymy, na czym warto skupić się na początku, a które z usług możesz wprowadzić później.

Mycie detailingowe i czyszczenie wnętrz

Chcesz założyć studio auto detailingu i skupić się jedynie na usługach typu premium? To duży błąd, szczególnie jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w branży. Mycie detailingowe czy czyszczenie wnętrza oczywiście nie jest najbardziej dochodowym z zajęć, jednak niesie ze sobą dwie istotne zalety. Po pierwsze, jest to usługa znacznie tańsza niż aplikacja powłoki ceramicznej lub folii ochronnej PPF, a co za tym idzie, klienci chętniej się na nią decydują. Po drugie, pozwala ci zbudować więź, kontakt z klientem (do czego bardzo zachęcamy). A skoro zna już twoje umiejętności, to chyba domyślasz się, jakie studio car detailingu wybierze, gdy zdecyduje się na kosztowniejszą usługę?

Mycie detailingowe

Renowacja, korekta lakieru – podstawowa usługa w branży auto detailingu

Renowacja i korekta lakieru to kolejny z obowiązkowych punktów, jeśli myślisz na poważnie o założeniu studia car detailingu. Po dokładnym oczyszczeniu karoserii zobaczysz na niej wiele drobnych lub większych rysek, które negatywnie wpływają na efekt wizualny samochodu. Jak się ich pozbyć? Tutaj z pomocą przychodzi proces renowacji lakieru samochodowego. Odpowiedni dobór past i padów polerskich oraz spora dawka doświadczenia pozwoli ci doprowadzić karoserię do idealnego stanu, a końcowy efekt zadowoli twojego klienta. Co więcej, renowacja lakieru to punkt obowiązkowy przed aplikacją powłoki ceramicznej lub folii ochronnej PPF.

Zabezpieczenie, ochrona lakieru

Sposobów na zabezpieczenie lakieru jest kilka, różnią się między sobą trwałością, ceną oraz nakładem pracy. Przedstawiamy najczęstsze opcje.

1. Wosk samochodowy

Podstawowym rodzajem zabezpieczenia lakieru jest wosk samochodowy. Warto mieć go w swojej ofercie, jednak nie polecamy opierać ochrony karoserii jedynie na tym produkcie. Wosk ma znacznie mniejszą odporność na mikro zarysowania, niż ceramika samochodowa, a co dopiero folia ochronna. Ponadto jest to rozwiązanie krótkoterminowe – profesjonalne woski utrzymują się na karoserii do kilku miesięcy, po tym czasie woskowanie trzeba powtórzyć, aby utrzymać efekt, co może działać zniechęcająco na klientów.

2. Powłoka hydrofobowa, ceramika na auto

Doprowadziłeś lakier samochodowy do idealnego stanu i nie chciałbyś przechodzić tego procesu od nowa za kilka miesięcy? Postaw na usługę, która zdecydowanie wchodzi w zakres pakietu premium, czyli na aplikację powłoki ceramicznej. Zalet ceramiki na samochód jest wiele, o czym przekonuje się coraz więcej właścicieli aut. W efekcie z roku na roku zwiększa się zainteresowanie ceramicznym zabezpieczeniem lakieru.

Nie wiesz, jaką powłokę ceramiczną wybrać? Zachęcamy do sprawdzenia oferty współpracy z producentem ceramiki na auto 4nano.

Aplikacja powłoki ceramicznej marki 4nano

3. Folia ochrona na samochód

Aplikacja folii ochronnej na auto to najdroższe rozwiązanie z punktu widzenia klienta. Jednocześnie jest to również najbardziej czasochłonne zadanie patrząc od strony detailera. Dodatkowo, o ile aplikacja ceramiki na samochód nie wymaga wyjątkowych umiejętności manualnych (najważniejsze jest spełnienie odpowiednich warunków do nakładania), tak w przypadku folii ochronnej PPF proces jest bardziej skomplikowany. Czy warto od razu wprowadzać tę opcję do swojej oferty? To zależy. Jeśli masz już kilkuletnie doświadczenie w car detailingu, powinieneś poważnie rozważyć taką opcję. Jeżeli jednak dopiero zaczynasz, polecamy skupić się na wymienionych wcześniej, prostszych usługach, a wraz z rozwojem studia wprowadzić również aplikację folii ochronnej na samochód do swojej oferty.

Niewidzialna wycieraczka, zabezpieczenie felg, zabezpieczenie wnętrza

Poza standardowymi usługami wymienionymi powyżej warto dodać do swojej oferty kilka opcji dodatkowych, aby kompleksowo obsłużyć klienta. Przy czym zabezpieczenie szyb, felg czy wnętrza ciężko nawet nazwać usługami dodatkowymi, ponieważ są one oferowane przez praktycznie każde studio auto detailingu. Co więcej, w większości wypadków wymienione powyżej formy ochrony świetnie wkomponują się w ofertę pakietową twojego studia, dzięki czemu klient zostanie obsłużony kompleksowo i w preferencyjnej cenie.

Aplikacja niewidzialnej wycieraczki na szybę czołową

Jaka oferta car detailingu? Podsumowanie

Reasumując, działając w branży auto detailingu warto skupić się na kompleksowej obsłudze klienta i nie pomijać żadnej z usług wymienionej powyżej.

Na początku można postawić głównie na popularne prace, aby zdobyć zaufanie klientów, którzy później mogą zdecydować się na wyższe cenowo pakiety. Gdy zdobędzie odpowiednią bazę klientów, zwiększy się ilość zleceń premium, co jest znakiem, że czas poszerzyć ofertę.