Stworzyłeś wizytówkę Google Moja Firma, ale nie pojawia się ona w wynikach wyszukiwania, nawet na frazy związane z nazwą twojego studia auto detailingu? Zła wiadomość jest taka, że nawet wizytówkę trzeba pozycjonować, aby zwiększyć jej widoczność. Ale od razu mamy też dobrą wiadomość – to wcale nie jest takie trudne i przedstawimy kilka wskazówek, o co zadbać.

Na czym polega pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Samo stworzenie wizytówki Google Moja Firma to może być za mało. Dlaczego? Ponieważ użytkownik musiałby się bardzo natrudzić, by ją znaleźć, a przecież chodzi o to, aby po wpisaniu nazwy twojej firmy (a najlepiej, frazy związanej z działalnością, jak auto 'detailing + miasto’, ’powłoki ceramiczne + miasto’), od razu ją znalazł, miał dostęp do numeru telefonu, adresu, trasy dojazdu.

Problem z widocznością wizytówki najczęściej pojawia się wtedy, gdy nazwa twojej firmy nie jest unikalna, czyli, w praktyce, może kojarzyć się z innym, popularnym słowem, bądź wiele firm funkcjonuje pod podobną nazwą (przykład: Auto Spa). Jak to wygląda w praktyce?

Zobrazujemy to na przykładzie. Pisząc artykuł o tym, jak utworzyć wizytówkę Google, chcieliśmy pokazać instrukcję krok po krok, a nie bazować na profilu, który już istnieje. W tym celu sami musieliśmy stworzyć konto od podstaw, lecz potrzebowaliśmy firmy z branży auto detailingu, która jeszcze go nie posiada. Zaczęliśmy więc sprawdzać w Google’u naszych partnerów biznesowych i w przypadku jednego z nich byliśmy prawie pewni, że się udało, ponieważ wizytówka nie wyskakiwała na żadną frazę powiązaną z nazwą firmy i miastem. Aby jednak mieć pewność, zanim zadzwonimy z tą propozycją, nasza specjalistka od marketingu internetowego zaczęła szukać bardziej szczegółowo, wpisując pełną nazwę studia (czyli, np. X Studio Auto Detailingu), wraz z miastem, czego żaden użytkownik raczej nie robi. I w końcu się udało, aczkolwiek wymagało to zaawansowanych poszukiwań, a chodzi o to, by twój potencjalny klient/klientka znaleźli cię od razu.

Właśnie dlatego pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma dla studia auto detailingu jest tak ważne. Co więcej, jak już wspominaliśmy, jeśli będziesz robić to dobrze, klienci/klientki mogą cię znaleźć, wpisując w Google frazę niezwiązaną z samą marką, lecz z obszarem działalności, dzięki czemu będziesz docierać do zupełnie nowych osób.

Na zachętę dodamy jeszcze, że to wcale nie będzie wymagać od ciebie wielu działań, zaangażowania. Sprawdź, co warto zrobić, aby dać się znaleźć w sieci.

Zgodność danych teleadresowych

O zgodności danych teleadresowych już pisaliśmy w poprzednich artykułach, ale żeby była jasność, podkreślimy to jeszcze raz – w każdym miejscu w internecie powinno się podawać te same, spójne dane teleadresowe, ponieważ to zwiększa wiarygodność firm lokalnych „w oczach” botów Google’a. Dlatego pamiętaj, aby adres w wizytówce był dokładnie ten sam, co na stronie internetowej, a także w katalogach firm.

Uzupełnienie danych w wizytówce Google Moja Firma

Tak naprawdę największe znaczenie ma to, w jakim stopniu wypełnisz swoją wizytówkę Google’a. Warto ją skrupulatnie uzupełnić, uwzględniając każdą z sekcji dostępnych dla wybranej kategorii działalności (tutaj warto wiedzieć, że nieco inne opcje będzie widzieć właściciel restauracji, a nieco inne studia auto detailingu).

Nie będziemy się na tutaj ten temat rozpisywać, ponieważ w artykule, jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma, krok po kroku opisaliśmy, co należy zrobić. To świetne źródło wskazówek nie tylko dla tych osób, które dopiero zakładają profil, ale też dla tych, które chcą go edytować (tak, jak mamy nadzieję, ty teraz).

Opinie w wizytówce

Użytkownicy mogą wystawiać opinie oraz oceny firmie w wizytówce Google’a i twoim zadaniem będzie, aby ich do tego zachęcić. Z punktu widzenia pozycjonowania, liczy się zarówno ich ilość, jak i jakość. Co oznacza „jakość” w tym wypadku? Możliwie jak największa liczba przyznanych gwiazdek, a także wartość samego komentarza, tzn. czy jest on krótki, czy bardziej rozbudowany oraz, czy zawiera frazy kluczowe dla twojej działalności, chociaż na to ostatnie nie masz większego wpływu.

Co zrobić, gdy nie masz żadnych opinii lub jest ich mało? Poprosić zadowolonych klientów/klientki o wystawienie rekomendacji w Google’u. Wielu z nich pewnie do ciebie wraca i poleca wśród znajomych, dlatego poświęcenie tych kilku minut nie powinno stanowić problemu, chociaż czasem warto się przypomnieć. I od razu zaznaczamy, że nie chodzi nam o pozyskiwanie fałszywych ocen – gdy do zespołu 4nano dołączyła specjalistka od marketingu internetowego, od razu zwróciła nam uwagę na to, jak ważne są opinie w Google i za jej radą, zaczęliśmy pisać do naszych partnerów, z którymi współpracujemy od lat, o wystawienie oceny. Przy czym jednocześnie nie wskazywaliśmy, o czym mają pisać, to miała być ich recenzja.

4nano opinie w wizytówce

To, o co warto jeszcze poprosić, to dołączenie do opinii zdjęć, ponieważ dzięki temu jest ona bardziej wiarygodna w oczach użytkowników, a w przypadku oferty studiów auto detailingu, takie wizualne potwierdzenie jakości usług jest bardzo ważne. Co więcej, im więcej kliknięć multimediów (zdjęć), tym lepiej dla widoczności samej wizytówki.

Masz już opinie? W takim razie pamiętaj jeszcze, aby na każdą z nich odpowiedzieć, podziękować za dodawanie rekomendacji, a także, jeśli jest to możliwe, w krótki sposób się do niej odnieść. Jak to zrobić? W panelu administracyjnym wizytówki, po lewej stronie, znajduje się sekcja Opinie, w której masz dostęp do wszystkich recenzji. Możesz zaznaczyć zakładkę Bez odpowiedzi i tam to uzupełnić. Ważne jest, aby odpowiedzi były unikalne, nie powielały cały czas tej samej formułki „Dziękujemy za opinie”.

Odpowiadanie na opinie w Google

Jako ciekawostkę dodamy, że dodatkową wartością takich naturalnych opinii jest to, że można zweryfikować, co jest mocną stroną firmy. Przykład? Nasi klienci, partnerzy biznesowi podkreślają jakość produktów, zwłaszcza powłok, lecz jednocześnie ważne jest dla nich to, że utrzymujemy z nimi stały kontakt, oferujemy wsparcie, pisząc krótko – angażujemy się w ich działalność.

Pytania i odpowiedzi

Pytania w wizytówceOprócz opinii użytkownicy mogą zadawać firmie pytania w wizytówce Google Moja Firma. Dobrze jest to monitować i w razie potrzeby – odpowiadać.

Przyznajemy, że niewiele użytkowników wie o tej opcji i realnie z niej korzysta, nie udało nam się znaleźć przykładu z branży auto detailingu.

Na pytania może odpowiedzieć nie tylko właściciel/ka firmy, ale też inni użytkownicy. A jak sprawdzić, czy dostałeś/aś pytanie? Niestety, nie można tego zrobić w panelu administracyjnym dostępnym z poziomu przeglądarki.

Masz dwie opcje:

  • możesz wyszukać swoją wizytówkę w Google i tam to zweryfikować (należy o tym pamiętać raz na jakiś czas);
  • zainstalować aplikację Google My Business na swoim smartfonie, zalogować się i wtedy będziesz otrzymywać powiadomienia.

Rekomendujemy to drugie rozwiązanie. Ma to tę dodatkową zaletę, że będziesz mógł zarządzać wizytówką (odpowiadać na opinie, dodawać etc.) na telefonie.

Umieszczenie mapki z wizytówką na stronie internetowej

Wiesz, że na swojej stronie internetowej możesz umieścić wycinek mapy z zaznaczoną lokalizacją twojej firmy i pinezką do wizytówki? To jeden ze sposobów na powiązanie profilu Google z twoją firmą.

Osadzenie takiej mapki na stronie jest prostsze, niż myślisz. Znajdź w mapach Google wizytówkę swojej firmy (czyli, bezpośrednio w Google Maps, zamiast adresu, wpisz nazwę studia auto detailingu), przejdź do niej i poszukaj opcji Udostępnij (znajduje się w tym samym miejscu, co Wyznacz trasę). Automatycznie pokaże się okienko z możliwością wysyłania linku, możesz jednak przejść do zakładki Umieszczanie mapy. Tam jest opcja wybrania rozmiaru wycinka mapy oraz skopiowania kodu iframe, który wystarczy wkleić na swoją stronę internetową (współpracujące z 4nano studia auto detailingu zachęcamy do skontaktowania się z nami – pomożemy z zamieszczeniem takiej mapki na stronie).

Wizytówka w mapach Google

Wpisy w wizytówce Google

Google umożliwia dodawanie wpisów w wizytówce w 4 podstawowych kategoriach:

  • oferta,
  • produkt,
  • wpis,
  • wydarzenie.

Dodatkowo obecnie jest jeszcze opcja COVID-19 poinformuj, która umożliwia wprowadzenie informacji o zmianach związanych z obowiązywaniem pandemii (np. konieczność noszenia maseczek, wcześniejszej rezerwacji wizyty, celem uniknięcia sytuacji, w której zbyt wiele osób przebywa w studiu).

Dzięki wpisom możesz poinformować o ofercie, rabatach, wprowadzonych zmianach. Tworzysz content, a także stale go odświeżasz, co pozytywnie wpłynie na widoczność twojego profilu w wyszukiwarce.

Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że większość detailerów nie ma czasu na to, aby regularnie zajmować się wizytówką, zachęcamy jednak do tego, aby wykorzystać ją jako sposób informowania o szczególnie korzystnej ofercie, np. pakietach usług, możliwości wykupienia ich w ramach vouchera, czy o sezonowych promocjach.

Dodawanie zdjęć

Dodawanie zdjęć do wizytówki jest jednym z kroków, które warto wykonać, uzupełniając informacje w profilu. Jednak, ze względu na to, że są one jednym z czynników rankingowych Google’a, warto je systematycznie publikować w wizytówce, ponieważ podnosi to jej pozycję, widoczność w wynikach wyszukiwania.

Masz za sobą kolejną realizację i wrzucasz zdjęcia na Facebooka? Poświęć dodatkową minutę na to, aby dodać je do wizytówki Google. Wizytówkę możesz też potraktować jako swoje portfolio, udowodnić jakość usług.

Masz zainstalowaną aplikację Google My Business? Dodawaj w niej zdjęcia prosto z telefonu, to nie tylko ułatwi ci zadanie, ale też umożliwi wprowadzenie opisu do zdjęcia, które będzie się wyświetlać wraz z nim – możesz w nim zawrzeć informacje dotyczące modelu auta i zakresu prac. Z pozycji przeglądarki w komputerze niestety nie ma takiej opcji.

Pozycjonowanie wizytówki studia auto detailingu

Jak widzisz, pozycjonowanie wizytówki studia auto detailingu nie jest takie trudne, wystarczy raz przyłożyć się do uzupełnienia profilu, a potem na bieżąco dbać o opinie, zdjęcia i, jeśli starczy ci czasu, publikować informacje o nowościach, tym, co się dzieje w twojej firmie. To wszystko zwiększy twoją skuteczność, widoczność w sieci, choć, co istotne, przedstawione przez nas sposoby nie wyczerpują możliwości działań. Wybraliśmy jednak te, co do których jesteśmy pewni, każdy sobie z nimi poradzi oraz znajdzie na to czas.