Chciałbyś, aby twoje studio odwiedzała większa ilość klientów? Formy reklamy, które obecnie stosujesz, nie przynoszą ustalonych rezultatów? A może po prostu otwierasz car detailing i od razu chciałbyś zainteresować klienta swoją ofertą? W tym artykule pokażemy ci, w jaki sposób szukać klientów na usługi samochodowego SPA.

Klienci z polecenia – najlepsza reklama auto detailingu

Najlepszy klient to zadowolony klient, czyli osoba, która już skorzystała z usług twojego studia auto detailingu. Co więcej, twój klient to jednocześnie najlepszy sprzedawca twoich usług. W końcu poznał się na jakości twojej pracy, jest zadowolony z efektu, no i w większości wypadków na pewno pochwali się swoim samochodem przed innymi. Warto więc zastosować kilka bardzo prostych rozwiązań, które dzięki profesjonalne wykonanie usługi pozwolą ci pozyskać kolejnych klientów.

  1. Poproś swojego klienta, aby wspomniał, że usługa została wykonana w twoim studiu car detailingu, gdy znajomi będą pytać, jak uzyskał taki efekt na samochodzie.
  2. Poproś o wystawienie opinii w wizytówce Google Moja Firma lub na Facebooku. Taki wpis rzeczywistego klienta, będzie o wiele bardziej przekonujący, niż kolejna realizacja wrzucona na twoim profilu.
  3. Jeśli jest taka możliwość, zostaw materiały reklamowe w punktach, które prowadzą podobną do ciebie, ale nie konkurencyjną działalność (warsztaty samochodowe, sklepy motoryzacyjne, stacje kontroli pojazdu). Umieść na nich informację o zniżkach dla klientów, którzy przyjdą z tą ulotką, broszurą. Tylko aby właściciele tych punktów się na to zgodzili, zaproponuj, że będziesz ich w podobny sposób reklamować lub wykonasz dla nich jedną z usług w ramach barteru.

studio auto detialingu reklama foldery prezentacyjne 4nano

Tradycyjne formy reklamy studia auto detailingu

Nie ma nic lepszego niż klienci z polecenia. Trzeba jednak szukać też nowych, którzy będą polecać dalej. Jednym ze sposobów są tradycyjne formy reklamy takie jak banery, ulotki, prospekty, czy organizowanie eventów. Tutaj wszystko zależy od ciebie. Jeśli odpowiednio się przyłożysz, masz spore szanse na zainteresowanie klienta swoją ofertą. Tylko co to oznacza, „odpowiednio się przyłożysz”? Chodzi o stworzenie takiej reklamy, która będzie atrakcyjna wizualnie, przejrzysta i dostarczy konkretnych informacji o swojej usłudze. Sposobem, który się zawsze sprawdza, jest wykorzystanie języka korzyści. Nie pisz, że swoje usługi wykonujesz profesjonalnie, ale dlaczego są one profesjonalne (na jakim sprzęcie, kosmetykach pracujesz). A także przedstaw, jakie korzyści uzyska klientów, decydując się na konkretną usługę (folia PPF zabezpieczy przed uszkodzeniami, powłoka ceramiczna poprawi wygląd wizualny auta i ułatwi czyszczenie, a czyszczenie tapicerki nie tylko odnowi wygląd wnętrza, ale też usunie zalegający w materiale kurz, bakterie, alergeny).

Potencjalny klient przyszedł/zadzwonił do twojego studia? Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Rozmowę należy prowadzić w uprzejmy sposób (to niby oczywiste, lecz… nie zawsze, zwłaszcza gdy masz gorszy dzień), przedstawiać konkretne, rzetelne informacje. Klienci, z którymi dłużej się rozmawia, tłumacząc dokładnie, na czym dana usługa polega, chętniej się na nią decydują. I wiemy to z własnego doświadczenia, często otrzymujemy opinię zwrotną, że nasz klient postanowił przetestować naszą ofertę właśnie dlatego, że poświęciliśmy mu sporo czasu na rozmowę.

Szkolenie marki_4nano

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych

Generowanie ruchu lub pozyskiwanie klientów za pomocą mediów społecznościowych to jedna z najczęściej stosowanych praktyk wśród studiów auto detailingu, często jednak… z bardzo małym odzewem. Powód jest bardzo prosty – aby pozyskiwać klientów w ten sposób, trzeba po pierwsze zainwestować pieniądze, a po drugie wiedzieć, jak to robić. Nie wiesz, czym jest Pixel Facebooka? Pojęcie re-marketing nic ci nie mówi? W takim przypadku twoja reklama może okazać się nietrafiona. Sama opcja „promuj post” to niestety stanowczo za mało. W końcu gdyby było to takie proste, to prawie każde studio miałoby pełne ręce roboty.

Jak więc samemu szukać klientów samochodowego SPA w internecie? Z pomocą przychodzą grupy na Facebooku, czyli bardzo rzadko wykorzystywany kanał sprzedaży z olbrzymim potencjałem. Jako studio auto detailingu oferujesz konkretną usługę, którą możesz pokazać innym, uwaga, aktywnym i zainteresowanym danym tematem użytkownikom! Osoby należące do takich grup to zazwyczaj aktywnie działający użytkownicy. Istnieje więc spore prawdopodobieństwo, że zainteresują się także twoją ofertą. Tylko, co jest niestety trudniejsze, nie wystarczy od czasu do czasu wrzucić posta reklamowego na taką grupę. Warto się w niej udzielać, służyć poradą, wtedy będziesz godnym zaufania członkiem danej społeczności. Ale… nie wierzymy, że ty lub twoi pracownicy nie macie 15 min dziennie, które możecie poświęcić na przeglądnięcie wpisów i skomentowanie przynajmniej jednego z nich.

Studio auto detailingu_reklama na facebooku

Reklama auto detailingu w internecie

Na końcu zostawiliśmy jeden z najbardziej popularnych sposobów na pozyskiwanie klientów, szczególnie w ostatnim czasie – działanie w sieci (z wyłączeniem social mediów, które omówiliśmy przed chwilą). Z jednej strony temat dość trudny, z drugiej z olbrzymim potencjałem.

Usługi samochodowego SPA cieszą się coraz to większym zapotrzebowaniem, a wielu klientów szuka ich w internecie, co można w prosty sposób sprawdzić. Jak? Dostępne są narzędzia, które wskazują, jak często dana fraza, np. „auto detailing katowice” jest wyszukiwania w Google’u oraz jak zmienia się ten trend na przestrzeni ostatnich miesięcy. Jednocześnie osoby, które wpisują tę frazę i są zainteresowane daną usługą (zwróć uwagę na to, że w tej formie reklamy to klient szuka ciebie, a nie ty jego), najczęściej sprawdzają tylko kilka pierwszych stron, które pojawią się w wyszukiwaniach. I dobrze, aby była to twoja strona… Jak sprawić, by tak się stało? Konieczne jest zainwestowanie w pozycjonowanie strony www.

A jeśli działasz lub planujesz otworzyć studio w branży detailingu i potrzebujesz wskazówek w tym zakresie, zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 500 265 930.