Prowadzisz studio auto detailingu i szukasz sposobów na pozyskanie klientów? Chciałbyś/chciałabyś, aby twój grafik był zapełniony na kilka tygodni wprzód? Sposobów jest wiele i co ciekawe każdy z nich może przynieść efekty. A my przedstawiamy, co jest ważne.
Auto detailing – opinie, czyli klienci z polecenia
Sposób, który przynosi często najwięcej korzyści i wykorzystywany jest przez praktycznie każde studio auto detailingu. Zadowoleni klienci to najlepsza reklama, warto więc zrobić wszystko, aby polecali cię dalej.
I choć Twoje możliwości są w tym zakresie bardzo ograniczone, ponieważ nie masz wpływu na to, co o Tobie mówią inni, to możesz zrobić wszystko, aby mówili dobrze. Jeśli chcesz, aby klienci polecali częściej twoje studio, mam dla ciebie dwie wskazówki:
- Zwróć uwagę na obsługę klienta, wiele od niej zależy. Z jednej strony musisz być profesjonalny, pokazać, że jesteś ekspertem/ką w tym, co robisz. Z drugiej powinieneś/aś nawiązać więź – jeśli klient cię polubi jako człowieka, szansa na rekomendacje znacznie wzrośnie.
- A jaka jest druga wskazówka? O opinię, rekomendację możesz… najzwyczajniej w świecie poprosić. Według badań firmy Techradar, około 80% zadowolonych klientów jest gotowych polecić daną firmą, z czego tak naprawdę poleca tylko 29%, bo nikt ich o to nie poprosił.
No dobra, a jak wygląda sytuacja w przypadku nowych klientów?
Strona WWW studia car detailingu
Gdzie szukasz informacji o usługach/produktach? W internecie. I to samo robią Twoi klienci, a strona internetowa jest często najlepszą i najtańszą reklamą. I o ile istnieje spore prawdopodobieństwo, że potencjalny klient nie zajrzy na twój Facebook’owy profil (lub na Instagrama), o tyle możesz być pewny, że będzie chciał zerknąć na stronę www. Jeśli jej nie posiadasz, marnujesz naprawdę spory potencjał.
A co na takiej stronie powinno się znaleźć? Najważniejsze to… dane kontaktowe, które, wbrew pozorom, często poukrywane są w stopce lub w innych nieoczywistych miejscach. Zastanów się, ile razy byłeś/aś zirytowany/a, bo nie było łatwo znaleźć adresu, czy godzin otwarcia? No właśnie…
Druga, niedoceniana zakładka, to podstrona z informacjami o firmie. A co ciekawe, użytkownicy często na nią zaglądają, chociażby po to, aby sprawdzić, czym się dokładnie zajmujesz, czy od kiedy działasz.
W największym stopniu skup się na ofercie – wymień wszystkie usługi, jakie wykonujesz. Bo może dla Ciebie oczywiste jest, że studio auto detailingu zajmuje się myciem silników, ale Twój klient nie zawsze o tym pomyśli. W miarę możliwości opisz przebieg usługi – ważne będą informacje m.in. o tym, na ile dni trzeba zostawić auto. I cały czas przemawiaj językiem korzyści. Bo o ile korekta lakieru laikowi nie przemówi do wyobraźni, o tyle informacja, że usunięte zostaną rysy na lakierze już tak. Polecamy też przedstawiać cennik – albo na podstronie ofertowej, albo w osobnej zakładce. Nie musi być on dokładny, często wystarczą widełki, aby zachęcić klienta.
A jeśli tworzysz stronę sam, zwróć większą uwagę na treść (to ona najbardziej interesuje klienta), a mniejszą na szatę graficzną, ponieważ zawsze możesz ją poprawić później.
Ciekawostka:
Chociaż strona 4nano istnieje od kilku lat, w ostatnim czasie zajęliśmy się jej „renowacją”. Najważniejsze dla nas jest pokazanie korzyści, jakie otrzymujesz, podejmując współpracę z nami. Elementy graficzne zmieniamy sukcesywnie, w wolnych chwilach. A skoro już przy tym jesteśmy, to zobacz, co zyskasz, decydując się na współpracę z 4nano.
Wyszukiwarka Google
Masz stronę internetową? To jeszcze musisz dać się znaleźć w wyszukiwarce Google. Ponad 50% klientów zaczyna swój proces zakupowy od skorzystania z tej metody, wpisując w wyszukiwarkę takie frazy jak “auto detailing katowice”, “powłoki ceramiczne kraków” lub bardziej ogólne zapytania “jak działa powłoka ceramiczna” lub “czym jest auto detailing”. To, czy trafi na twoją stronę www, zależy od tego, czy zainwestujesz środki lub czas na jej pozycjonowanie. Przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, w którym wyjaśniamy, po co i jak pozycjonować lokalnie studio auto detailingu. Jeśli masz jakieś pytania, albo chcesz skorzystać z usług agencji SEO, lecz nie wiesz, jak ją wybrać, to skontaktuj się z nami, a my postaramy się Ci pomóc.
Wizytówka Google Moja Firma
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatny profil, który może założyć każda osoba zajmująca się działalnością o charakterze stacjonarnym (tzn. aby skorzystać z usługi lub zakupić produkt, trzeba odwiedzić siedzibę firmy). Profil ten wyświetla się… bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, po prawej stronie oraz w mapach Google. Jest świetnym sposobem na to, aby zaistnieć w sieci, jeśli nie masz swojej strony internetowej, jest ona słabo pozycjonowana lub szukasz kolejnego kanału dotarcia do klienta. Nie będziemy się na ten temat rozpisywać, ponieważ wcześniej przygotowaliśmy 2 obszerne artykuły, do których polecamy zajrzeć:
- Google Moja Firma dla studia auto detailingu – jak założyć, dlaczego warto?
- Jak pozycjonować wizytówkę Google’a studia auto detailingu?
Facebook, Instagram – social media
Obecnie trudno jest prowadzić biznes, bez prowadzenia kanałów w social mediach i obecnie prym pod tym względem wiodą Facebook oraz Instagram, chociaż klientów można znaleźć też na Pintereście, czy Tik Toku. Przy czym te źródła reklamy cieszą się szczególnym zainteresowaniem nie tylko wśród młodych osób.
Tylko… samo prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych, nawet aktywne, to za mało. Aby dotrzeć do nowych odbiorców, trzeba zainwestować w reklamę. I to dobrze skonfigurowaną, bo nawet jeśli stworzyłeś/aś świetny post i skorzystałeś/aś z opcji „promuj post”, to odzew prawdopodobnie będzie słaby. Dlaczego? Ponieważ taka reklama nastawiona jest na zasięg. Zdobędziesz lajki, pewnie nawet kilka komentarzy, ale niekoniecznie klientów.
Właśnie dlatego stworzono narzędzie zwane menadżerem reklam, w którym możesz dokładnie określić cel swojej kampanii, doprecyzować grupę docelową, a następnie wyświetlić swoją reklamę potencjalnym klientom na Facebooku i Instagramie. Co więcej, w przyszłości możesz skorzystać z opcji remarketingu dla konkretnych grup (wyświetli się ona np. osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę www lub profil w mediach społecznościowych).
Tutaj, w ramach autoreklamy wspomnimy, że chętnie pomagamy naszym partnerom biznesowym w dotarciu do nowych klientów, wyjaśniając im m.in. zagadnienia związane z reklamą na Facebooku. Jeśli to czytasz i masz pytania – skontaktuj się z nami.
Tradycyjne materiały reklamowe
Szyldy, ulotki, banery, foldery, czyli wszystko to, co znane jest w sprzedaży od lat i z roku na rok staje się coraz mniej popularne. Naszym zdaniem wciąż warto inwestować również w tradycyjne formy reklamy, szczególnie jeśli Twoja działalność ma charakter stacjonarny.
Dzięki temu informujesz klientów o swoim istnieniu, a także zwiększasz rozpoznawalność marki. Przy czym, aby takie materiały były skuteczne, musisz zadbać zarówno o szatę graficzną, jak i treść. Jasno poinformuj klienta, czym się zajmujesz i co zyska, korzystając z twoich usług. Możesz przedstawić ceny wykonywanych usług, aby go nieco zachęcić.
A co z grafiką? Na stronie www możesz poprawić ją w każdej chwili, w przypadku szyldu, baneru będzie to wiązało się z kosztami. Polecam postawić na prostotę, czyli:
- dobre, przykuwające uwagę zdjęcie, które jednocześnie nie przytłoczy przekazu;
- neutralne, spójne kolory powinny trafić do każdego potencjalnego klienta.
Eventy i wydarzenia
Sposób interesujący, choć jednocześnie ryzykowny. Udział w różnego typu wydarzeniach branżowych, motoryzacyjnych to z jednej strony możliwość wypromowania marki, studia, a z drugiej spory wkład finansowy. Jak zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu? Rozwiązanie jest bardzo proste. Upewnij się, czy twój klient docelowy będzie na tego typu evencie.
Ważnym czynnikiem będzie to, czy wydarzenie ma charakter lokalny, czy ogólnopolski. W pierwszym przypadku jest spora szansa na dotarcie do nowych osób, które mogą być realnie zainteresowane Twoimi usługami. Podczas eventów ogólnopolskich możesz pokazać się w branży, ale raczej nie licz na to, że osoby z drugiego końca Polski przyjadą i zostawią auto w Twoim studiu. Chociaż, takie spotkania mogą też przynieść korzyści – możesz wymienić się doświadczeniami, a także przetestować nowe rozwiązania. Tylko zastanów się, czy nie lepiej (a z pewnością taniej) pokazać się wtedy jako uczestnik, a nie wystawca.
Drugim aspektem jest przedział wiekowy. Jeśli wydarzenie dotyczy prezentacji nowych samochodów z segmentu premium, którego głównymi odbiorcami są zamożne osoby w przedziale od 40 do 60 lat, to jest spora szansa, że pozyskasz tam nowych klientów. I analogicznie, jeśli targi skierowane są do młodych amatorów motoryzacji, zwykle okazuje się, że… nie będzie ich stać na Twoje usługi.
Podsumowanie
Prowadząc studio auto detailingu możesz zdobywać swoich klientów na wiele różnych sposobów. Najskuteczniejszym sposobem jest docieranie do innych poprzez polecenia. Warto więc zbudować więź z klientem oraz najzwyczajniej w świecie poprosić o polecenie. Jeśli chodzi o źródła internetowe, polecamy postawić na stronę internetową. Wszystkie inne działania w sieci są zazwyczaj mocno z nią powiązane. Warto także budować rozpoznawalność swojej marki za pomocą materiałów tradycyjnych. W tym przypadku skup się na prostocie i przekazie wartości.
Na końcu bardzo ważna rada. Jeśli dopiero zaczynasz z działaniami marketingowymi/sprzedażowymi skup się na jednym, dwóch źródłach, ale zrób to najlepiej, jak potrafisz, żeby móc zobaczyć efekty. To nie Facebook czy Google nie działa, to użytkownik nieodpowiednio go wykorzystuje.
Bardzo porządny artykuł. Jestem na ostatniej prostej w wystartowaniu studia detailingowego. Myślę że wykorzystam te informacje w 100% :).
Cieszymy się, że nasz artykuł okazał się pomocny 🙂 Jeśli masz jeszcze jakieś pytania lub chciałabyś dowiedzieć się, jak wygląda współpraca z 4nano, to skontaktuj się z nami pod numerem 500-265-930 lub napisz na adres piotr.szczygiel@4nano.pl.