Prowadząc studio auto detailingu, klientów powinieneś/aś szukać na wiele różnych sposobów. Oczywiście obecnie jedną z najpopularniejszych metod jest działanie w internecie, aczkolwiek sprzedając usługę lokalnie (a tak właśnie jest w przypadku twojego studia auto detialingu) nie należy zapominać o tradycyjnych źródłach reklamy, takich jak katalogi, ulotki czy banery reklamowe. W tym artykule postaramy się pokazać ci, jak samemu możesz stworzyć tego typu materiały.
Reklama auto detailingu – profil klienta
Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś/aś zrobić, przed wyborem sposobu, w jaki chcesz się reklamować, jest ustalenie profilu klienta. I teoretycznie wszyscy o tym wiedzą, ale… mało kto faktycznie się tym zajmuje. A dlaczego jest to tak ważne?
Reklama w mediach społecznościowych trafi przede wszystkim do osób młodych i w średnich wieku, które regularnie korzystają z Facebook, czy Instagrama. Jednocześnie, te same osoby, często są zirytowane kolejną nudną ulotką, która wygląda tak samo jak inne. A jeśli przy okazji interesuję się środowiskiem i koncepcją zero waste, to twoja reklama nie przypadnie im do gustu…
Natomiast osoby starsze lub majętni klienci, którzy chcą skorzystać z usług premium, raczej nie będą ich szukać na Instagramie. Ich może przekonać profesjonalna strona internetowa, czy drukowany katalog z ofertą oraz przykładowymi realizacjami.
A jak to się ma do materiałów tradycyjnych, o których chcielibyśmy dziś napisać? Jeśli są one dobrze zaprojektowane, mają bardzo dużą siłę oddziaływania, szczególnie na grupę odbiorców, jaką są klienci korzystający z luksusowej oferty studia detailingowego, choć nie tylko. Tylko, jak je stworzyć, jeśli masz ograniczony budżet i nie możesz zlecić tego profesjonalnej agencji reklamowej?
Jak stworzyć materiały reklamowe dla studia auto detailingu?
Najpopularniejsze formy reklamy tradycyjnej, to banery, roll up’y, wizytówki, a czasami też katalogi ofertowe. Możesz zrobić je samodzielnie, korzystając z gotowych narzędzi internetowych, takich jak Canva, które są proste w obsłudze i nawet w darmowej wersji, oferują sporo możliwości. Zanim jednak zabierzesz się do projektowania, pamiętaj o trzech najważniejszych zasadach.
1. Prostota
Czy też tak masz, że wzdrygasz się na sam widok kolorowego baneru, na którym ilość informacji przekracza możliwości przeczytania ich na szybko i co najważniejsza – zapamiętania? Jeśli tak, to pewnie wiesz, o czym zaraz napiszemy.
Tworząc jakikolwiek materiał reklamowy dla studia auto detailingu (zresztą innej działalności również) pamiętaj o tym, aby nie przesadzić – przekaz musi być jasny i przejrzysty. W zależności od rodzaju, formatu reklamy, zamieść najważniejsze informacje, czyli czym się zajmujesz, jakie usługi oferujesz, a także dane kontaktowe. I… nie przywiązuj się za bardzo do treści, które stworzysz na tym etapie, ponieważ może okazać się, że będzie trzeba je edytować, skrócić, aby nie dopuścić do sytuacji, w której stosujesz np. mniejszą czcionkę, przez co całość jest nieczytelna.
Dopiero po stworzeniu treści przejdź do wyboru grafiki, nie na odwrót. Tutaj warto umieścić twoje zdjęcie, a nie stock’owy obrazek (więcej o tym w punkcie 3.).
2. Profesjonalizm
Pracując przy samochodach, dbasz o każdy szczegół, i nie inaczej powinno być w przypadku materiałów marketingowych. Jeśli przygotowany przez ciebie katalog będzie chaotyczny, przygotowany na szybko, nikt nie zwróci na niego uwagi. Zresztą z doświadczenia pewnie wiesz, ile ulotek, które trafiły w twoje ręce, równie szybko wylądowało w koszu na śmieci.
Postaraj się, aby wszystko było estetyczne, nie oszczędzaj na materiałach i nie szukaj za wszelką cenę najtańszych opcji – postaw na profesjonalizm. Pamiętaj, że twój klient, decydując się na usługę za kilka tysięcy złotych, będzie brał pod uwagę wiele czynników, a jednym z nich może być profesjonalny katalog, który otrzyma.
A co zrobić, gdy nigdy wcześniej nie tworzyłeś/aś materiałów reklamowych i nie wiesz, co wygląda profesjonalnie, a co nie? Wróć do punktu 1., i postaw na prostotę oraz minimalizm. To kojarzy się z elegancją, nowoczesnością, i na pewno będzie prezentować się lepiej niż przeładowana, kolorowa ulotka.
3. Personalizacja
Kilka, kilkanaście lat temu, gdy usługi car detailingu nie były jeszcze tak popularne, modnym rozwiązaniem było dołączanie do każdej ulotki/katalogu znalezionych w internecie zdjęć pięknego samochodu. Obecnie rynek mocno się zmienił i znacznie lepiej stawiać na autentyczność. Zapewne posiadasz masę zdjęć z własnymi realizacjami, i to właśnie one powinny znaleźć się w ulotce, czy katalogu, aby twój klient mógł sobie pomyśleć: “Wow, mój samochód będzie tak wyglądał po wizycie w tym Car Spa?”.
Zdjęcia stockowe, czyli dostępne w bezpłatnych bankach zdjęć (a więc jedyne, których możesz używać legalnie, bez opłacenia licencji) mają jeszcze tę wadę, że:
- często nie wyglądają realistycznie;
- powtarzają się na wielu stronach.
A czy możesz w materiałach reklamowych użyć nieprofesjonalnych zdjęć z telefonu? Tak, aczkolwiek wtedy, gdy będzie dotyczyć to niewielkich formatów, jak ulotka, czy katalog A5. Warto byłoby je też delikatnie obrobić, np. rozjaśnić.
Chociaż rozwiązaniem, które rekomendujemy, jest skorzystanie z usług profesjonalnego fotografa/fotografki. Jednorazowo, do materiałów reklamowych, nie będzie to duży koszt, a pokażesz się z jak najlepszej strony. Wiemy też, że wielu naszych partnerów biznesowych stale korzysta z takich usług – oczywiście, nie w przypadku każdego auta, ale tych, które są bardziej reprezentacyjne.
Co więcej, w naszym teamie działa fotografka, z którą nierzadko odwiedzamy certyfikowane studia auto detailingu i wykonane podczas wizyty zdjęcia, dostarczamy studiom, a także wykorzystujemy je w materiałach, które sami przygotowujemy.
Katalogi, ulotki, banery reklamowe – reklama auto detailingu, jak zrobić to samemu?
Na końcu mamy przykład, jak samodzielnie stworzyć reklamę, bez korzystania z usług grafika. Zobacz, jak podejść do tworzenia baneru reklamowego w dostępnym online programie Canva:
1. Ustal treści, które chcesz, aby znalazły się na banerze – w naszym przypadku to:
- produkty, które oferujemy, czyli powłoki ceramiczne i kosmetyki samochodowe);
- rok rozpoczęcia działalności, który pokazuje nasze doświadczenie (2011);
- pokazanie marki 4nano jako marki premium;
2. Przygotuj dane kontaktowe, informacje, gdzie można znaleźć twoją firmę (strona www, Facebook, Instagram)
3. Wybierz grafiki:
- logo firmy,
- grafika w tle dla przyciągnięcia uwagi i nadania dynamiki,
- ikony pokazujące gdzie można cię znaleźć
4. Skomponuj projekt jak na zamieszczonej poniżej grafice.
4nano – współpraca
Podejmując współpracę z 4nano, jako certyfikowane studio auto detailingu lub partner biznesowy, możesz otrzymać wsparcie w zakresie materiałów reklamowych.
Naszym standardowym działaniem jest przygotowanie oraz dostarczanie personalizowanych banerów reklamowych oraz roll-up’ów, a także innych form reklamy związanych z marką 4nano (reprezentacyjne pudełka na powłoki ceramiczne, wlepki etc.).
Stale jednak rozszerzamy zakres współpracy i obecnie tworzymy m.in. personalizowane katalogi reklamowe z ofertą studia auto detailingu, a także, jeśli nasi klienci tego potrzebują, to nawet grafiki do mediów społecznościowych, informujące o wyjątkowej usłudze/promocji. Oprócz tego działamy z fotografką, która może wykonać zdjęcia twojego studia, zespołu, a także realizacji prac, które otrzymujesz potem do dowolnego wykorzystania.
Więcej informacji o warunkach współpracy dla studia auto detailingu znajdziesz tutaj. Zainteresowany/a? Skontaktuj się z nami: