Jak przygotować ofertę studia auto detailingu? Rodzaj usług, cennik, katalogi ofertowe
Piotr Szczygieł
Współwłaściciel marki 4nano. Odpowiada m.in. za treści na naszym blogu.
Dada dodania: 07 Stycznia 2021
Czy wiesz o tym, że oferta to jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy potencjalny klient wybierze Twoje studio, czy konkurencję? O ofercie powinieneś/powinnaś pomyśleć jeszcze zanim w ogóle otworzysz studio car detailingu. Warto skonkretyzować usługi, które będziesz dostarczać swoim klientom, a także to, ile będą kosztować oraz w jaki sposób chcesz je sprzedawać. I oczywiście wraz z rozwojem studia ofertę warto modyfikować — dostosowywać do potrzeb rynku, zdobytego doświadczenia. Podpowiemy, jak się za to zabrać na każdym z etapów działalności.
Co powinna zawierać dobra oferta auto detailingu?
Zacznijmy od tego, co powinna zawierać dobra oferta. Poniżej wymieniliśmy kilka kluczowych punktów, które, co istotne, są ważne z punktu widzenia Twojego klienta, a nie Ciebie, bo to właśnie o nim powinno się pomyśleć w pierwszej kolejności.
1. Rodzaje usług
Na początku musisz pokazać klientowi, czym w ogóle się zajmujesz. przedstawić usługi, skupiając się na wyróżnieniu tych najbardziej opłacalnych/najlepszych dla Ciebie. Pamiętaj, że potencjalny klient zazwyczaj nie czyta o Twoich usługach od A do Z. Dlatego mamy dwie wskazówki:
Wskazówka 1: Pogrupuj poszczególne usługi
Nigdy nie wymieniaj wszystkich usług w jednym miejsc, ponieważ możesz w ten sposób szybko zniechęcić odbiorcę — klienci czytają wybiórczo, chcą jak najszybciej otrzymać interesującą ich informację.
Jeśli masz swoją stronę internetową, na każdy rodzaj usługi przeznacz inną podstronę, jednocześnie dbając o to, aby wszystko uporządkować w menu (sprawdź, jak zrobiliśmy to dla naszego partnera: https://kasprzykgarage.pl/
Podobnie możesz to zorganizować w social mediach. Zarówno w przypadku Facebooka, jak i Instagrama, możesz utworzyć sklep i tam przedstawić swoje usługi. Jeśli się na tym nie znasz, lub to za dużo pracy, przygotuj plansze i osobno na każdej z nich krótki opisz usługi. Plansze, po udostępnieniu, możesz wyróżnić na górze fanpage’a (Facebook) lub w wyróżnionych relacjach (Instagram). Natomiast partnerzy 4nano otrzymują spersonalizowane katalogi ofertowe. Zawsze można poprosić o wysłanie ich w formie PDF i przesłać potencjalnym klientom.
Wskazówka 2: Nie dodawaj usług na siłę
2. Opis usług
Zakres usług gotowy, pora przejść do ich opisu. I tutaj zaczniemy od pytania, czy spotkałeś/-aś się kiedyś ze zwrotem klątwa wiedzy? Coś, co jest dla Ciebie oczywiste, niekoniecznie jest oczywiste dla Twojego klienta. Zamiast zwrotów typu polerka czy deironizacja, użyj usuwanie rys i usuwanie zanieczyszczeń metalicznych. Taki język będzie znacznie bardziej przystępny dla Twojego odbiorcy. Dodatkowo warto, abyś w opisie usługi umieścił/-a czas jej realizacji – dla klienta może być to istotna informacja.
Ciekawostka: w trakcie jednego ze szkoleń, nasz partner dostał sms’a z zapytaniem, ile w jego studio kosztuje polerka + korekta lakieru 😉 Ta sytuacja jeszcze mocniej uświadomiła nas w różnicach między naszą wiedzą a wiedzą klienta.
3. Cennik usług
Chyba najbardziej kontrowersyjnym punktem na liście jest cena usługi. A dlaczego jest to kontrowersyjny temat? Ponieważ rozmawiając z kilkudziesięcioma studiami auto detailingu zauważyliśmy, że właściciele podchodzą do tego na dwa skrajne sposoby. Albo bez problemu podają cenę, albo starają się jej unikać, by mieć możliwość dopasowania ostatecznego kosztu do klienta.
Z doświadczenia możemy jednak powiedzieć, że drugie podejście się nie sprawdza. Klienci chcą wiedzieć, ile zapłacą za daną usługę, a jeśli takiej informacji nie otrzymają, w większości przypadków szukają dalej (i wiemy to po sobie).
Na szczęście jest na to dość proste rozwiązanie, wystarczy przed ceną usługi dodać słowo „od”. Jeśli klient przyjedzie do Ciebie np. autem dostawczym, bez problemu wyjaśnisz mu, że cena dotyczy samochodów typu sedan, a zabezpieczenie jego auta będzie kosztować Cię znacznie więcej pracy i zużytego produktu.
4. Dodatkowe informacje
Pracujesz na produktach renomowanych, znanych marek? Każdy nowy samochód przed aplikacją powłoki ceramicznej przechodzi u Ciebie jednoetapową korektę lakieru gratis? A może oferujesz auto zastępcze w przypadku dłuższych usług gratis? Poinformuj o tym swojego klienta!
Większość osób najpierw szuka podstawowych informacji, a dopiero potem dopytuje o szczegóły/korzysta z usługi (jeśli w ogóle do tego etapu dojdzie, a nie zniechęci się powtarzalnością ofert i wybierze się do najbliższego studia). Z tego powodu warto poinformować potencjalnego klienta o przewagach konkurencyjnych już na początku.
Pamiętaj też, że dla różnych osób będzie liczyć się zupełnie co innego. To trochę tak jak z wyborem samochodu. Jeden klient zwróci uwagę na bezpieczeństwo, kolejny na osiągi a jeszcze inny spojrzy tylko na cenę. W przypadku detailingu jest podobnie i uwierz nam, że podejście polegające na założeniu, że liczy się tylko cena, tu się nie sprawdza.
5. Kontakt
Inną, nagminną sytuacją, jest niepodawanie żadnego adresu na Instagramie, a przecież można to w prosty sposób zrobić w BIO. Co więcej, zarówno w przypadku Facebooka, jak i Instagrama, przy każdym poście można dodatkowo oznaczyć lokalizację, która będzie pojawiać się pod nazwą Twojego studia.
Oferta studia detailingu — gdzie możesz ją zaprezentować?
Katalogi, materiały tradycyjne
A gdy będzie odbierać auto, możesz mu wręczyć katalog, w którym znajdzie informację o tym, czym się zajmujesz. Zresztą te same katalogi możesz zostawić w miejscach, w których przebywają Twoi potencjalni klienci — w lakierniach, warsztatach samochodowych, stacjach przeglądu pojazdu.
4nano przy współpracy z partnerami tworzy tego typu katalogi sprzedażowe.
Jeśli chcesz zostać akredytowanym studiem 4nano, zapraszamy do kontaktu
Strona WWW
Strona www to podstawa, niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes online, czy stacjonarny. W przypadku firm lokalnych strona spełnia funkcję źródła informacji, stanowi Twoją wizytówkę. I owszem, te same informacje można też zamieścić w social mediach, co będzie tańsze i szybsze, ale na pewno nie tak dobrze zorganizowane, przejrzyste. Pamiętaj też, że klienci zwykle poszukują w social mediach firm, które już znają (chcą je sprawdzić). A jeśli chcą się dowiedzieć, kto w mieście X wykonuje powłoki ceramiczne, to korzystają z wyszukiwarki Google’a. Dobrze, aby z niej trafiali na Twoją stronę.
Social media
I o ile nie każde studio posiada stronę internetową (podkreślmy jeszcze raz, że warto to zmienić), o tyle profil w social mediach już tak. I jest to dobry krok, o ile taki fanpage prowadzisz w przemyślany sposób, a nie jedynie… wrzucasz opis kolejnych realizacji. Ale na ten temat nie będziemy się rozpisywać, ponieważ szerzej omówiliśmy go w artykule przedstawiającym 3 rodzaje postów na Facebooku i Instagramie, którymi warto zastąpić… realizacje. I na zachętę dodamy, że znajdziesz w nim możliwość zapisania się na nasz rozszerzony eBook z 10 pomysłami na treści publikowane w social mediach. Ewentualnie możesz po prostu wypełnić formularz poniżej ⇣😉
BONUS!
eBook - 10 pomysłów na posty na Facebooku i Instagramie
Profile w social mediach swojego studia auto detailingu prowadzisz, bo... musisz? Ciągle brakuje Ci pomysłów na nowe posty i przez to wrzucasz wyłącznie kolejne realizacje? Czas to zmienić! Mamy dla Ciebie eBook z 10 pomysłami postów na Facebook'a i Instagram
Co zrobić aby otrzymać eBook?
- Wypełnij formularz
- Weź udział w 30-minutowej prezentacji online
- Odbierz eBook i skończ pisać o kolejnych realizcjach 😉