Auto detailing – kiedy opłaca się otwierać?
Piotr Szczygieł
Współwłaściciel marki 4nano. Odpowiada m.in. za treści na naszym blogu.
Dada dodania: 26 Stycznia 2021
Otwieranie studia auto detailingu kiedyś
Można powiedzieć, że początki popularyzacji car detailingu w Polsce sięgają ok. 2010 roku. To właśnie wtedy na rynek wprowadzano pierwsze kosmetyki samochodowe i pojawiali się pierwsi detailerzy, a klienci zaczęli w bardziej świadomy sposób dbać o samochody i korzystać z tego typu usług. I jak może się domyślasz (lub nawet wiesz o tym na pewno), wtedy rynek wyglądał zupełnie inaczej. Konkurencja praktycznie nie istniała a każdy, kto był zainteresowany usługą samochodowego SPA, miał problem ze znalezieniem miejsca, gdzie oferowane jest polerowanie lakieru, woskowanie karoserii czy profesjonalne mycie ręczne. Dzięki temu wystarczyło posiadać punkt auto detailingu, aby nieustannie przyciągać klientów.
Ciekawostka
Auto detailing obecnie
Auto detailing – czy wciąż się opłaca?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta i brzmi – to zależy. Jeśli planujesz otworzyć studio auto detailingu bazując na zasadach sprzed 10 lat to lepiej zapomnieć o tym pomyśle – konkurencja jest zbyt duża. Masz nie tylko pomysł na swoje studio, ale dokładnie opracowany biznesplan, w którym uwzględniłeś/-aś działania marketingowe? Wtedy warto spróbować. I choć liczba klientów zainteresowanych samochodowym SPA znacznie wzrosła, to ich pozyskanie nie jest tak łatwe, dlatego trzeba się dobrze przygotować. Ale jak zwykle przychodzimy z pomocą i mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Na początek zachęcamy Cię do zapoznania się z artykułem, jak otworzyć studio auto detailingu, w którym omawiamy tę kwestię od strony logistyczno-finansowej.
Auto detailing – co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji?
Aby się wyróżnić, trzeba być innowacyjnym. I nie chodzi tu wcale o zaawansowane technologicznie produkty do auto detailingu, ale o sposób, w jaki wyróżnisz się na tle Twojej konkurencji. Mogą to być np. działania marketingowe, których nie stosują inni, całkowicie inna obsługa klienta, czy chociażby możliwość umawiania wizyt w Twoim studio szybko i przez internet.
Co jest podstawą? Przeanalizowanie tego, co oferuje najbliższa konkurencja i zastanowienie się nad tym, czy możesz zaproponować coś więcej. I mamy dwa przykłady.
Przykład 1
Przykład 2