3 rodzaje postów na Facebooku i Instagramie, którymi warto zastąpić… realizacje
Joanna Kaźmierczak
Copywriterka, fotografka, w 4nano odpowiada za piękne zdjęcia i wartościowe treści
Dada dodania: 20 listopada 2021 roku
Aktualności – fajne, ale nie na dłuższą metę.
Nie ma nic złego w tego typu treściach, chyba że stanowią one jedyny rodzaj publikowanych postów – na dłuższą metę po prostu nudzą. I jeśli boisz się, że nie oferujesz niczego ciekawego swoim klientom, to czytaj dalej.
Posty edukacyjne/wiedzowe – daj klientowi wartość
W obecnych czasach nie wystarczy wrzucić kolejnego zdjęcia auta, czy pochwalić się bieżącymi realizacjami (zwłaszcza że dla wielu potencjalnych klientów one i tak wyglądają podobnie, bez względu na to, czy pokazujesz auto po myciu detailingowym, czy… po powłoce).
Dlatego musisz dać swojemu klientowi wartość. I możesz to zrobić na dwa sposoby:
wyjaśniać, na czym polegają Twoje usługi i jakie korzyści oraz wady za sobą niosą;
przekazywać podstawową, wartościową wiedzę, którą klient może wykorzystać na co dzień.
I jeśli chodzi o drugi punkt, to mamy konkretne przykłady:
- jak myć auto zimą
- jak myć samochód na myjni bezdotykowej
- jak dbać o samochód z powłoką ceramiczną
Po co to wszystko? Zastanów się: z czyich usług skorzysta klient, który zdecyduje się na droższą usługę np. aplikację powłoki ceramicznej czy zabezpieczenie folią PPF – Twojej konkurencji czy firmy, którą dobrze kojarzy i z której porad stale korzysta?
Ciekawostka:
Myślisz, że Twój klient wie jak myć auto z powłoką ceramiczną? W końcu wytłumaczyłeś/-aś mu krok po korku, jak to robić. Mamy złą wiadomośc – możesz być w błędzie 😮 Przez ostatnich 6 miesięcy, nasz artykuł “Jak myć auto po ceramice” odwiedziło ponad 4 000 użytkowników.
Posty o charakterze rozrywkowym – trochę humoru dla zwrócenia uwagi
Kolejną grupę stanowią posty o charakterze rozrywkowym, czyli treści, które mają rozbawić i przyciągnąć uwagę klienta. W tym przypadku świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju memy – oczywiście powiązane z Twoją działalnością (źródło inspiracji: Suchar Codzienny i Make Life Harder – ale to pewnie wiesz 😉).
Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z tego typu postami. Co prawda przyciągają spore zainteresowanie, jednak wrzucane zbyt często, dadzą taki sam efekt jak jeszcze jedna realizacja.
Posty sprzedażowe – przechodzimy do konkretów
Tutaj z pomocą przychodzą posty sprzedażowe, czyli wszelkiego rodzaju oferty pakietowe, okresowe promocje lub chociażby zwykłe przekierowanie do oferty.
Promocja – zabezpiecz swoje auto na zimę 20% taniej!
Z jednej strony zima to najbardziej niekorzystny czas dla samochodów – piasek, błoto, sypiący śnieg, sól drogowa, skrobanie szyb i odśnieżanie lakieru – wszystko to negatywnie wpływa na lakier.
Jednocześnie z drugiej strony okres zimowy to najrzadziej wybierany moment na zabezpieczenie auta woskiem lub powłoką ceramiczną. Dlaczego? Ty nam powiedz, ponieważ nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań do tego.
W związku z tym… przygotowaliśmy specjalną zimową promocję. Umów się na wizytę do końca listopada i skorzystaj z 20% rabatu na powłokę ceramiczną lub wosk ⇣
Posty na Facebooka i Instagrama – rozkład treści
Zastanawiasz się, jak powinien wyglądać rozkład poszczególnych treści w mediach społecznościowych? Choć nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, mamy kilka wskazówek:
- mieszaj różne rodzaje postów, ponieważ nie ma nic nudniejszego, niż ciągłe wrzucanie realizacji lub atakowanie kolejną ofertą;
- na początku daj klientowi wartość, pokaż, czym się zajmujesz i zbuduj jego zaufanie – to zaprocentuje w przyszłości;
- posty rozrywkowe i sprzedażowe powinny pojawiać się na Twoich profilach najrzadziej, stanowić dopełnienie pozostałych wpisów.
BONUS!
eBook - 10 pomysłów na posty na Facebooku i Instagramie
Profile w social mediach swojego studia auto detailingu prowadzisz, bo... musisz? Ciągle brakuje Ci pomysłów na nowe posty i przez to wrzucasz wyłącznie kolejne realizacje? Czas to zmienić! Mamy dla Ciebie eBook z 10 pomysłami postów na Facebook'a i Instagram
Co zrobić aby otrzymać eBook?
- Wypełnij formularz
- Weź udział w 30-minutowej prezentacji online
- Odbierz eBook i skończ pisać o kolejnych realizcjach 😉