3 rodzaje postów na Facebooku i Instagramie, którymi warto zastąpić… realizacje

Asia

Joanna Kaźmierczak

Copywriterka, fotografka, w 4nano odpowiada za piękne zdjęcia i wartościowe treści

Dada dodania: 20 listopada 2021 roku

Car Detailing Facebook
Facebook i Instagram to Twoje główne kanały dotarcia do klientów? Nie tylko Twoje – ze względu na łatwość założenia i prowadzenia profilu, jest to rozwiązanie, które wybiera większość studiów auto detailingu. I nie byłoby w tym nic złego (w końcu potencjał reklamowy social mediów jest bardzo duży), gdyby nie to, że często kończy się to na powtarzaniu oklepanych schematów. Dlatego, jeśli ciągle brakuje Ci pomysłów na nowe posty, mamy dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek.

Aktualności – fajne, ale nie na dłuższą metę.

Kolejne auto zabezpieczone powłoką ceramiczną, woskiem lub folią PPF, życzenia świąteczne lub „smaczna kawusia” na dobry początek dnia. Tak można skrócić większość postów pojawiających się na profilach studiów auto detailingu. 

Nie ma nic złego w tego typu treściach, chyba że stanowią one jedyny rodzaj publikowanych postów – na dłuższą metę po prostu nudzą. I jeśli boisz się, że nie oferujesz niczego ciekawego swoim klientom, to czytaj dalej. 

Posty edukacyjne/wiedzowe – daj klientowi wartość

W obecnych czasach nie wystarczy wrzucić kolejnego zdjęcia auta, czy pochwalić się bieżącymi realizacjami (zwłaszcza że dla wielu potencjalnych klientów one i tak wyglądają podobnie, bez względu na to, czy pokazujesz auto po myciu detailingowym, czy… po powłoce).

Dlatego musisz dać swojemu klientowi wartość. I możesz to zrobić na dwa sposoby:

wyjaśniać, na czym polegają Twoje usługi i jakie korzyści oraz wady za sobą niosą;
przekazywać podstawową, wartościową wiedzę, którą klient może wykorzystać na co dzień.

I jeśli chodzi o drugi punkt, to mamy konkretne przykłady:

  • jak myć auto zimą
  • jak myć samochód na myjni bezdotykowej
  • jak dbać o samochód z powłoką ceramiczną

Po co to wszystko? Zastanów się: z czyich usług skorzysta klient, który zdecyduje się na droższą usługę np. aplikację powłoki ceramicznej czy zabezpieczenie folią PPF – Twojej konkurencji czy firmy, którą dobrze kojarzy i z której porad stale korzysta?

Ciekawostka:

Myślisz, że Twój klient wie jak myć auto z powłoką ceramiczną? W końcu wytłumaczyłeś/-aś mu krok po korku, jak to robić. Mamy złą wiadomośc – możesz być w błędzie 😮  Przez ostatnich 6 miesięcy, nasz artykuł “Jak myć auto po ceramice” odwiedziło ponad 4 000 użytkowników.

Artykuł jak myć auto po ceramice liczba odwiedzin

Posty o charakterze rozrywkowym – trochę humoru dla zwrócenia uwagi

Kolejną grupę stanowią posty o charakterze rozrywkowym, czyli treści, które mają rozbawić i przyciągnąć uwagę klienta. W tym przypadku świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju memy – oczywiście powiązane z Twoją działalnością (źródło inspiracji: Suchar Codzienny i Make Life Harder – ale to pewnie wiesz 😉). 

Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z tego typu postami. Co prawda przyciągają spore zainteresowanie, jednak wrzucane zbyt często, dadzą taki sam efekt jak jeszcze jedna realizacja.

Posty sprzedażowe – przechodzimy do konkretów

Celem poprzednich typów postów jest wzbudzenie zainteresowania oraz zaufania u klientów. Skoro już zobaczyli kilka Twoich przykładowych realizacji, a dodatkowo skorzystali z porad (i np. nie korzystają już z myjni automatycznych – sukces! 🤭) pora, aby poznali Twoją ofertę i skorzystali usług. 

Tutaj z pomocą przychodzą posty sprzedażowe, czyli wszelkiego rodzaju oferty pakietowe, okresowe promocje lub chociażby zwykłe przekierowanie do oferty. 

Promocja – zabezpiecz swoje auto na zimę 20% taniej!

Z jednej strony zima to najbardziej niekorzystny czas dla samochodów – piasek, błoto, sypiący śnieg, sól drogowa, skrobanie szyb i odśnieżanie lakieru – wszystko to negatywnie wpływa na lakier.

Jednocześnie z drugiej strony okres zimowy to najrzadziej wybierany moment na zabezpieczenie auta woskiem lub powłoką ceramiczną. Dlaczego? Ty nam powiedz, ponieważ nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań do tego.

W związku z tym… przygotowaliśmy specjalną zimową promocję. Umów się na wizytę do końca listopada i skorzystaj z 20% rabatu na powłokę ceramiczną lub wosk ⇣

Powłoka ceramiczna 4nano Quantum Lite+

Posty na Facebooka i Instagrama – rozkład treści

Zastanawiasz się, jak powinien wyglądać rozkład poszczególnych treści w mediach społecznościowych? Choć nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, mamy kilka wskazówek:

 

  • mieszaj różne rodzaje postów, ponieważ nie ma nic nudniejszego, niż ciągłe wrzucanie realizacji lub atakowanie kolejną ofertą;
  • na początku daj klientowi wartość, pokaż, czym się zajmujesz i zbuduj jego zaufanie – to zaprocentuje w przyszłości;
  • posty rozrywkowe i sprzedażowe powinny pojawiać się na Twoich profilach najrzadziej, stanowić dopełnienie pozostałych wpisów.

BONUS!

eBook - 10 pomysłów na posty na Facebooku i Instagramie

Profile w social mediach swojego studia auto detailingu prowadzisz, bo... musisz? Ciągle brakuje Ci pomysłów na nowe posty i przez to wrzucasz wyłącznie kolejne realizacje? Czas to zmienić! Mamy dla Ciebie eBook z 10 pomysłami postów na Facebook'a i Instagram

Co zrobić aby otrzymać eBook?

 

  • Wypełnij formularz
  • Weź udział w 30-minutowej prezentacji online
  • Odbierz eBook i skończ pisać o kolejnych realizcjach 😉

ZAPIS NA EBOOKA